12 цікавих фактів про головоломки

Головоломка – гра, завдання або іграшка, яка перевіряє кмітливість або знання людини. У головоломці очікується, що той, хто її розв’язує, складе частини разом логічним чином, щоб знайти правильне чи цікаве рішення. Існують різні види головоломок, наприклад – кросворди, судоку, головоломки для пошуку слів, ребуси, головоломки з числами, логічні головоломки тощо.
Головоломки часто створюються як форма розваги, але вони також можуть виникати з серйозних математичних або логічних задач. У таких випадках їх успішне вирішення може стати вагомим внеском у математичні дослідження.

У 1893 році професор Хоффман (псевдонім Анджело Джона Льюїса, адвоката та письменника англійського походження) опублікував у Лондоні книгу «Puzzles old and new» (Старі та нові головоломки), в якій, окрім опису понад 40 головоломок, він також вперше спробував встановити їх базову категоризацію. Основною проблемою цього завдання Хоффман називає те, що практично неможливо визначити однозначні категорії, щоб деякі головоломки не перетиналися.
Між іншим, першим завданням такого роду став винайдений ще до нової ери пазл. Але його сучасну версію реалізував простий вчитель. Він вигадав розрізати карту Європи на окремі країни. Учні освоювали географію, збираючи карту докупи, і так закріплювали знання.
Головоломки – цікаві факти
• Найбільш популярною головоломкою кінця минулого століття вважається кубик Рубіка. Заняття, у якому необхідно правильно зібрати грані, актуально й досі. Кожна з них має бути одного кольору. Винахід належить викладачеві архітектури.

• Шашки та шахи прийшли до нас зі Сходу. Сьогодні це просто настільні ігри. А раніше, у старовинні часи, вони являли собою «тренажер» для інтелекту. З їхньою допомогою люди готувалися навіть до битв. Спадщина давніх народів має стійку популярність.
• Ерне Рубік вигадав не тільки кубик, але також змійку і навіть кулю з аналогічним призначенням. Чергову іграшку для тренування розуму світ побачив у 2009 році. Існує також годинник Рубіка. У створенні останньої головоломки Ерне не брав участі, лише викупив патент. Тепер він одноосібно має права на неї. По-суті, конструкція включає аж 18 циферблатів. Завдання – поставити всі стрілки на 12 одночасно.
• Житель Британії Тоні Фішер розробив найбільший та найменший варіанти кубика Рубіка. Перший мав грань аж 157 сантиметрів (у висоту та ширину), а другий, мініатюрний варіант, був розміром всього 5,4 мм.
• Справжнє захоплення, що доходить до фанатизму, являють собою головоломки для Джеррі Слокума. Він довго вивчав користь від «тренажерів» для інтелекту. На його переконання, це були не просто захоплюючі заняття. У Джері накопичилася велика колекція, під яку в будинку виділили окрему прибудову. Експонатами виступають близько 25 тисяч головоломок, до яких входять як найсучасніші, так і вигадані в давнину.
• Зараз із кубиком Рубіка конкуруєтак званий неокуб. У конструкцію включено 216 намагнічених кульок. Користувачі збирають із них найрізноманітніші геометричні форми.

• Практично у всіх головоломках ставиться ціль – знайти рішення. Але є й такі, у яких не вдалося досягти необхідного результату й досі. Так, наприклад, у 1908 році було знайдено так званий «Фестський диск», віднесений до однієї з древніх цивілізацій острова Крит. На обох сторонах є ієрогліфи. Але ці написи ще ніхто не прочитав.
• Багатьом вченим не дає спокою скульптура «Кріптос» із шифром. Ця реліквія знаходиться у США, у дворі тієї самої будівлі, що займає ЦРУ. Її автором є Джим Сенборн. Сувій з металу включає 4 фрагменти тексту. Але ніхто не зміг розшифрувати навіть сенсу.
• Деякі люди погано орієнтуються у просторі і страждають від цього. Одні не можуть вийти з лісової зони. Не розуміють, куди переміщатися незнайомою місцевістю. А інші здатні заблукати навіть у межах міста. Просторове мислення розвивають лабіринти, пірамідки. Такі заняття дають навички орієнтації.
• Іноді люди стикаються зі стресовими ситуаціями у побуті або на роботі. Чи не найкращий спосіб зберегти самовладання, усунути негатив – зайнятися головоломкою. Зараз безліч подібних ігор можна освоїти в комп’ютері або мобільному пристрої – телефоні. Переключивши увагу, людина непомітно упорядковує думки. Нервова система заспокоюється, покращується настрій.

• Багато хто любить незвичайне і охоче знайомиться з черговими головоломками. Так, останнім часом зафіксовано збільшення їхнього продажу. Статистика свідчить: купуються різні іграшки для дітей і дорослих з металу, дерева, пластику. Маленьким користувачам подобаються лабіринти. Але є головоломки для будь-якого віку, які дорослі купують собі. Деякі ентузіасти стають справжніми колекціонерами. Магазини, що спеціалізуються на продажах, сповіщають в першу чергу їх про новинки, що надійшли.
• Ті, хто ламає голову над подарунками, і думають, щоб вручити рідним і близьким, можуть легко вирішити цю проблему, купивши головоломку. Подібні вироби не набридають і завжди в моді. Вони врятують в моменти нудьги, позитивно впливаючи на розумові здібності.
Коментування закрито.