Генрі Форд - підприємець, винахідник, пацифіст

Генрі Форд.Генрі Форд (Henry Ford), 1930-і роки.Генрі Форд (народився 30 липня 1863, помер 7 квітня 1947) – видатний американський підприємець, засновник «Ford Motor Company» і батько сучасної конвеєрної лінії, яка використовується для масового виробництва. Йому приписують значний внесок у створення середнього класу американського суспільства.

Його модель автомобіля «T» розпочала революцію у транспорті і американській промисловості. Як єдиний власник компанії, Генрі Форд став одним з найбагатших і найвідоміших людей у світі.

Також йому приписують таке політекономічне явище, як «фордизм», тобто – масове виробництво дешевої продукції в поєднанні з високою заробітною платою робітників (п’ять доларів на день у 1914 році). Незважаючи на те, що Форд не був дуже освіченим, він мав глобальне бачення і розглядав споживацтво як ключ до завоювання світу.

Він був одним з провідних пацифістів у період Першої світової війні, але переобладнав свою компанію для виробництва військових матеріалів в роки обох світових війн.

Його велике бажання зменшити вартість виробництва автомобілів призвело до серії експериментів та інновацій. Так, однією з його ідей було створення франчайзингової системи, яка створювала центри продажів по всій Північній Америці та у великих містах на інших континентах.

Генрі Форд і його перший автомобіль.Генрі Форд і його перший автомобіль «Ford Quadricycle», 1896 рік.Його головний конкурент, «General Motors», все-таки обігнав «Ford» у 1920-х роках, оскільки почав пропонувати набагато більше можливостей споживачам. Споживачі мали вибір, коли справа стосувалася потужності, престижу та стилю автомобіля, а також різноманітних варіантів кредитування.

Генрі Форд залишив більшу частину свого статку «Фонду Форда», але також дозволив своїй сім'ї постійно контролювати компанію «Ford».

Цікаві факти про Генрі Форда

Геніальний промисловець Генрі Форд був вихідцем з сімейства ірландських фермерів, що переселилися в США у 1847 році. Ще будучи підлітком, він почав конструювати різні механізми і підробляти ремонтом сільськогосподарської техніки, проявивши в цій справі незвичайний талант, незважаючи на відсутність освіти. При цьому сам Форд, який вірив в реінкарнацію, був переконаний, що його дар механіка – це наслідок досвіду, накопиченого в попередніх інкарнаціях його душі.

Протягом життя Генрі Форд запатентував понад 160 винаходів. Приділяти увагу патентам він став після того, як конкуренти його випередили, оформивши власний патент на його творіння, а потім подали на нього ж до суду, звинувативши в плагіаті. Це навчило його, що бюрократія в бізнесі має величезне значення.

Складальний конвеєр на заводі Форда у Детройті.Складальний конвеєр на заводі Форда у Детройті, США, 1923 рік. У біографії Форда приділяється велике значення головному його винаходу – заводському конвеєру, що дозволив значно підвищити продуктивність праці. За весь минулий з тих пір час принцип конвеєрної стрічки не змінився, і вона застосовується по всьому світу до цих пір. Саме цей винахід зробив заводи Форда найпродуктивнішими і найсучаснішими у США.

Перший свій автомобіль Генрі Форд самостійно сконструював і побудував у тридцятирічному віці, працюючи над ним у вільний від основної роботи час протягом декількох років. Спочатку він збирався зайнятися виробництвом електромобілів, але потім передумав. Йому знадобилося всього двадцять років, щоб від зібраного в одиничному екземплярі прототипу дійти до 15 мільйонів проданих автомобілів. До цього моменту на заводах, що належали промисловцеві, працювало більше 200 тисяч чоловік.

Все життя Генрі Форд був вегетаріанцем, а також людиною різко антивоєнних поглядів. Після початку Першої світової він витратив цілий статок на антивоєнну пропаганду. При цьому у нього були тісні зв'язки з мафіозними кланами, через що він перебував під негласним наглядом влади.

Працівники, які займалися усуненням неполадок, на заводах Форда отримували гроші за неробство, а не за роботу. Відпочиваючи, вони отримували погодинну зарплату, але, як тільки десь траплялася поломка, лічильник зупинявся, і запускався тільки після того, як поломку усували. Це мотивувало працівників працювати на совість, щоб проблема не виникала знову через короткий час через недбале ставлення.

Генрі Форд пильно стежив за моральним виглядом всіх працюючих на нього людей. Він не наймав на роботу володарів шкідливих звичок, а такі розваги, як танці, вважав негідними і розбещуючими. Доходило до того, що служба безпеки його компанії могла раптово заявитися на поріг будь-якого працівника, щоб перевірити, як той проводить свій вільний час.

АвтомобільАвтомобіль "Ford Model T Roadster" 1926 року в Gedee Car Museum, Коїмбатор, Індія. Незадовго до смерті Генрі Форда його статки оцінювалися приблизно у 188 мільярдів доларів. Ця сума і зараз здається неймовірною, а в ті часи вона означала в десятки разів більше. Судячи з усього, геніальний промисловець і винахідник був найбагатшою людиною в історії людства.

Коли компанія Форда стрімко розширювалася, він робив все, щоб переманити до себе досвідчених працівників з інших автомобільних корпорацій. Запропонувавши більш високу зарплату і фіксований 8-годинний робочий день замість звичайного, в ту епоху ненормованого, він домігся свого – працювати на Генрі Форда хотіли всі.

Консервативному підприємцю не був чужий і гумор. У той час автомобілі фарбувалися в основному чорною фарбою, оскільки технології тієї епохи не дозволяли створити фарби інших кольорів, відповідні потрібним параметрам. І коли Форду задали питання щодо колірної гами пропонованих покупцям машин, він відповів, що «покупець має право замовити машину будь-якого кольору, якщо цей колір чорний».

 

Переглядів: 50 | | Теги: люди
Всього коментарів: 0
avatar