Цікаві факти про поїзди

Пасажирський поїзд на паровій тязі.Пасажирський поїзд на паровій тязі.Поїзд (іноді використовується застаріле слово «потяг») – це тип транспортного засобу, що курсує по залізничних коліях і складається із серії зчеплених вагонів, які тягнуть або штовхають один або кілька локомотивів. Використовується для перевезення пасажирів або вантажів.

Для належного функціонування поїзд повинен мати встановлені сигнали – звукові та світлові, що позначають його голову та хвіст, а також визначений номер, який відрізняє його від інших поїздів, та обслуговуючий персонал. Людина, що знаходиться за пультом управління локомотива, називається машиністом, а перевіряючий квитки (у пасажирському поїзді) – провідником або контролером.

Незважаючи на те, що протягом історії пара була найбільш домінуючим джерелом тяги поїздів, сьогодні для руху в основному використовується дизель або електричний струм (електровози). Крім того, в якості джерел енергії іноді використовуються коні, сила тяжіння, акумулятори, газові турбіни тощо. Колія, по якій курсують поїзди, зазвичай складається з двох, трьох або чотирьох рейок.

Вантажний поїзд.Вантажний поїзд, ведений електровозом, прямує уздовж Байкалу, Росія.Існують різні типи поїздів, які виробляються та пристосовуються для конкретних цілей. Отже, поїзд може складатися з комбінації одного або декількох локомотивів та вагонів. Пасажирський поїзд – це поїзд, який містить вагони для пасажирів із сидіннями або ліжками, і може бути дуже довгим і дуже швидким. Вантажний поїзд використовує вантажні вагони для перевезення товарів або матеріалів і як такий не перевозить пасажирів.

Оскільки поїзди долають постійно зростаючі відстані, швидкість поїзда є дуже важливим фактором. Для досягнення максимально можливої швидкості впродовж багатьох років вдосконалювалися інноваційні технології поїздів MAGLEV. Сьогодні вони досягають швидкості у понад 500 кілометрів на годину. Деякі країни славляться своєю високою швидкістю, а також точністю в розкладі руху поїздів – це насамперед Японія, потім Франція, Німеччина, Великобританія, Іспанія, Італія, США, Швейцарія та Китай.

Саме слово «поїзд» походить від слова «поїздка», і до появи залізниці воно використовувалося для позначення кількох возів, з’єднаних між собою, які тягнуть воли.

Цікаві факти про поїзди (потяги)

Французський TGV Thalys PBKA.Французський TGV Thalys PBKA - високошвидкісний поїзд, призначений для міжнародних рейсів. Всі 17 побудованих поїзів обслуговують маршрут Париж-Брюссель-Кельн-Амстердам. Найдовші і найважчі поїзди в світі курсують у Мавританії, по єдиній наявній в цій африканській країні гілці залізниці довжиною трохи більше 700 кілометрів. Це вантажні потяги, які складаються з 200 і навіть більше вагонів і мають довжину до 2,5 кілометрів кожен. Щоб тягнути їх, одного локомотива недостатньо і мавританці використовують відразу 3 – 4 тепловоза потужністю по 3300 кінських сил кожен.

Абсолютний рекорд по довжині поїзда був встановлений у 2001 році в Австралії. Тоді вантажний потяг компанії «BHP Billiton», що складався з 682 вагонів, успішно перевіз 82 000 тонн залізної руди на відстань у 276 кілометрів. Його довжина досягала 7350 метрів, а маса – 99 700 тонн, і в рух його приводили 10 локомотивів, рівномірно розподілених по всій його довжині.

Найпотужніший локомотив в історії – це російський 4ЕС5К. По конструкції він являє собою електровоз, а його потужність досягає 17 838 кінських сил! За даними на кінець 2018 року, всього було вироблено 18 екземплярів (8 – в Україні), і вони відмінно себе зарекомендували як з технічної, так і з економічної точки зору.

Японський електропоїзд JRW 500 W1.Японський електропоїзд JRW 500 W1 на швидкісній лінії «Нодзомі». Найдовший пасажирський поїзд у світі називається «Ghan», і їздить він по Австралії, курсуючи між містами Аделаїда і Дарвін. У довжину він досягає 1069 метрів, а шлях у 2979 кілометрів займає у нього 54 години. На ньому можна проїхати через всю Австралію, від північного узбережжя до південного.

Зараз існують і поїзди, що розвивають швидкість понад 400 кілометрів на годину і при цьому летять над рейками, не торкаючись їх. Це маглеви, магнітно-левітаційні поїзди, які дійсно як би висять над рейковим полотном за рахунок магнітної левітації. На даний час це найшвидші з існуючих поїздів у всьому світі.

Один з найдорожчих квитків на поїзд можна купити в Росії, якщо ви хочете покататися на «Золотому орлі», фірмовому поїзді люкс-класу. Він курсує по Транссибірській магістралі, а також здійснює рейси між Москвою та Пекіном, здійснюючи по дорозі численні зупинки, в результаті чого подібна поїздка займає аж 21 день. Квиток в звичайне одномісне купе на поїздку від Москви до Владивостока (трохи більше 9200 кілометрів, 15 днів у дорозі) коштує більше 70 000 доларів.

Маглев у Чанші.Маглев у Чанші, Китай. Не всі сучасні поїзди комплектуються машиністами. У трьох десятках міст світу курсують «безпілотні» потяги, керовані комп'ютерами і контрольовані диспетчерами, які стежать за обстановкою, залишаючись при цьому у офісі. Покататися на «безпілотних» поїздах можна в багатьох країнах Азії, Європи та Близького Сходу.

Абсолютний рекорд швидкості належить японському маглеву JR-Maglev, який розігнався до 603 км/год у 2015 році, а серед традиційних поїздів з колесами рекорд у 2007 році встановив французький TGV, що розвинув швидкість у 574,8 км/год.

Найшвидші пасажирські поїзди курсують між двома головними китайськими мегаполісами, Пекіном і Шанхаєм. Швидкість їх обмежена правилами експлуатації – 380 км/год, і на деяких відрізках шляху вони дійсно її розвивають. Середня їх швидкість становить близько 330 км/год.

Саме слово «локомотив» зобов'язане першому паровозу в світі, який почав возити пасажирів залізницею. Модель «Locomotion № 1» була сконструйована у Великій Британії у 1825 році, майже двісті років тому. Оригінальний паровоз досі зберігається в «Музеї залізничного транспорту» міста Дарлінгтон.

 


Переглядів: 64 | | Теги: різне


Всього коментарів: 0
avatar