Цікаві факти про світлофори

Світлодіодний світлофор у Швеції.Світлодіодний світлофор у Швеції.Світлофор або пристрій світлової сигналізації – це загальна технічна назва системи пристроїв, призначених для регулювання дорожнього та вуличного руху за допомогою світлових сигналів. У світлофорах зазвичай використовується три типи світла: червоний – забороняє рух, зелений – дозволяє рух, жовтий – попереджає.

Існують також спеціалізовані світлофори. Наприклад, пішохідний світлофор, де зазвичай є два світлових сигнали – зелений та червоний. Для зручності є фігури із зображенням людини, що йде або зупинилася, часто супроводжувана лічильником часу для проходження та (або) звуковими сигналами для людей із вадами зору.

На світлофорі, що стоїть на перетині звичайної дороги з залізницею блимає 2 або більше червоних вогнів, які супроводжуються звуковими сигналами, що попереджають про наближення поїзда до залізничного переїзда.

На світлофорі для регулювання руху трамваїв є 4 освітлені поля, 3 з яких розташовані горизонтально поруч, а четверте знаходиться посередині під ними.

Залізничний світлофор.Залізничний світлофор, Одеська залізниця.Вуличні світлофори розміщуються на перехрестях, площах та деяких прямих ділянках вулиць праворуч у напрямку руху, або підвішуються в повітрі над дорогою. Залізничний рух регулюється подібними пристроями, які називаються світлофорами та семафорами.

Цікаві факти про світлофори

Стандартні світлофори по всьому світу однакові – червоний, жовтий і зелений кольори. Саме в такій послідовності, тому навіть люди з порушеннями сприйняття кольору можуть розуміти їх сигнали, бачачи, яка з трьох ламп зараз горить. Винятком з цього правила є місто Сірак'юс у США (назване на честь італійських Сіракуз), населене в основному нащадками ірландців. Місцеві жителі вважали образливим, що червоний колір, який уособлював ненависну багатьом з них Велику Британію, розташований вище, ніж зелений, що уособлює Ірландію. В результаті, червоні лампи світлофорів постійно розбивали, і міська влада, втомившись їх міняти, поміняла червоний і зелений кольори місцями. Це єдиний подібний випадок у світі.

Обслуговування вихідного світлофора.Обслуговування вихідного світлофора, Одеська залізниця. Колись у Японії замість зеленого кольору світлофора використовувався синій, але це було дуже давно, коли ці пристрої тільки-тільки почали витісняти звичних регулювальників. Але потім вчені з'ясували, що синій колір в середньому гірше сприймається людським зором, ніж зелений, і японська влада зважилася на заміну.

Зі зрозумілих причин у великих містах світлофорів куди більше, ніж в маленьких. Вчені навіть підрахували, що жителі мегаполісів за своє життя в середньому витрачають близько 6 місяців на очікування зеленого сигналу світлофора. І це тільки пішоходи! Автомобілісти витрачають куди більше часу.

У Ріо-де-Жанейро, як і в деяких інших містах Бразилії, водіям офіційно дозволено проїжджати на червоний сигнал світлофора без зупинки з 10 вечора до 5 ранку. Це пов'язано з тим, що вночі на пустельному перехресті існує великий шанс збройного пограбування.

Іноді зелене світло для пішоходів горить недостатньо довго, і деяким людям, наприклад, жінкам з дітьми або пенсіонерам, цього часу недостатньо на перехід дороги. Цю проблему елегантно вирішила влада Сінгапуру, видаючи спеціальні карти літнім людям, інвалідам і деяким іншим групам населення. Якщо таку карту піднести до спеціального сенсора, зелене світло буде горіти довше, що дасть більше часу на перехід дороги.

Світлофор біля залізничного переїзду.Світлофор біля залізничного переїзду, Чернігівська область, Україна. У деяких країнах світлофори абсолютно марні. Де-небудь у В'єтнамі або в Єгипті вони є, але толку від них ніякого, оскільки водії взагалі не звертають на них уваги. А в Таїланді на перехрестях часто чергують дорожні поліцейські, оскільки тільки їх присутність змушує водіїв коритися сигналам світлофора.

На світі є країни, в яких взагалі немає жодного світлофора. Більшість з них розташовані в Африці, і там на подібні вишукування у влади просто немає грошей. В азіатському Афганістані світлофорів теж майже немає, але в столиці країни, Кабулі, у 2020 році вони нарешті з'явилися, нехай і в невеликій кількості. Доставили їх туди з Росії.

У Берліні є унікальний світлофор з 13 секцій, який показує 13 різних знаків. Це місцева визначна пам'ятка, але при цьому пристрій повністю функціональний, і це не розвага для туристів. Правда, люди, які його бачать в перший раз, плутаються в його сигналах, так що поруч завжди чергує співробітник, який роз'яснює їх всім бажаючих.

За останні років двадцять популярність набрали світлофори, які подають ще й звукові сигнали, що важливо для людей з вадами зору. Але це не новинка, перші моделі подібної конструкції були введені в експлуатацію в США ще у 1914 році.

Перший в світі світлофор був винайдений у 1868 році у Великій Британії, причому його прообразом послужив звичайний залізничний семафор. Він управлявся вручну і вмів подавати три сигнали – «стоп», «рухатися можна, але обережно» і «рух дозволено».

 

Переглядів: 39 | | Теги: різне
Всього коментарів: 0
avatar