Танк Т-34 - найцікавіші факти

Радянський танк Т-34.Радянський танк Т-34 (1944 р), виставлений в Musee des Blindes в Сомурі, Франція.Танк Т-34 – легендарний радянський середній танк, прийнятий на озброєння в Червоній Армії СРСР у 1940 році. Найбільш масовий середній танк часів Другої світової війни.

Вперше Т-34 був вироблений на Харківському локомотивобудівному заводі в Україні, потім у воєнні роки його виробництво було налагоджено на потужних машинобудівних заводах західного Сибіру та Уралу. Він був одним з головних радянських танків під час Другої світової війни. В цілому в ході війни було вироблено майже 40 тисяч екземплярів. Т-34 є другим найбільш виробленим танком у всьому світі після Т-54/Т-55. У деяких країнах він залишається на озброєнні і в наші дні.

Завдяки своїм бойовим якостям, Т-34 був визнаний низкою фахівців найкращим середнім танком Другої світової війни і мав величезний вплив на подальший розвиток танкобудування у всьому світі. При його створенні інженерам і конструкторам з Радянського Союза вдалося знайти оптимальне співвідношення між основними бойовими, експлуатаційними та технічними характеристиками.

Т-34 чекають наказу просуватися вперед.Радянські танки Т-34 чекають наказу просуватися вперед під час Житомирсько-Бердичівського наступу в січні 1944 року.Танк Т-34 – це найвідоміший радянський танк і один з найвідоміших символів Другої світової війни.

Цікаві факти про танк Т-34

Радянський середній танк Т-34 став наймасовішою моделлю танка в історії. Примірників однієї лише першої модифікації було випущено 35 330 штук, а пізніше було випущено майже стільки ж модернізованих Т-34-85. Причому Т-34-85 випускався як в СРСР, так і в інших країнах (за ліцензією). У деяких державах ця модель перебуває на озброєнні й досі.

На момент початку випуску 76,2-міліметрова гармата танка Т-34 була найпотужнішою і найдосконалішою в світі. Вона з легкістю пробивала броню будь-якої німецької бронетехніки, принаймні, до тих пір, поки на озброєння німецької армії не стали надходити «Тигри». Вони були масивними і неповороткими, але рівень бронювання у них був безпрецедентно високим для свого часу.

Саме на Т-34 вперше були масово випробувані раціональні кути нахилу броні. Конструктори зрозуміли, що не обов'язково перевантажувати танк бронелистами – можна обійтися меншою товщиною, якщо вона буде нахилена під потрібним кутом. Крім того, це збільшує ймовірність рикошету більшості видів снарядів. До цього бронелисти часто робилися під прямими кутами, як на радянських «КВ» або німецьких «Пантерах».

Танк Т-34-85 в Museo Giron, Куба.Танк Т-34-85 в Museo Giron, Куба. Радянському Союзу вдалося в короткі терміни зробити багато тисяч примірників танка Т-34 тому що його вартість вдалося звести до дуже скромної суми – від 193 до 270 тисяч радянських рублів, що зовсім небагато для бронетехніки. Для порівняння, один німецький «Тигр» обходився у виробництві приблизно в 40 разів дорожче.

Незважаючи на всі переваги «зброї перемоги», були у танка Т-34 і недоліки. Наприклад, системи зв'язку – внутрішня для членів екіпажу і зовнішня для зв'язку з сусідніми танками. Остання, судячи з мемуарів танкістів, працювала більш-менш стерпно, поки відстань між машинами не перевищувала сотні метрів. А внутрішній зв'язок часто відмовляв після першого ж удару ворожого снаряда по броні, так що танкістам в бойових умовах доводилося в прямому сенсі слова кричати один одному у вухо.

Крім Другої світової війни, танки Т-34 грали вагому роль і в інших масштабних військових конфліктах. Зокрема, вони активно воювали під час Корейської війни, а також під час Шестиденної війни між Ізраїлем і оточуючими його арабськими країнами.

З 2014 року в Ємені йде громадянська війна, і Т-34 бере в ній активну участь. У 2019 році було відомо, що на озброєнні єменської армії є близько 30 танків цієї моделі. Також вони є у військових в Намібії, на Кубі, у В'єтнамі, Гвінеї, Конго, Гвінеї-Бісау, КНДР, а також в Боснії і Герцеговині.

Залишки ешелону з танками Т-34-76.Залишки ешелону з танками Т-34-76, розбитого німецькою авіацією під Воронежем. 1942 рік. У даний час величезна кількість танків Т-34 використовується в якості музейних експонатів, причому не тільки в Україні і республіках колишнього Радянського Союзу. Наприклад, у 2009 році в Угорщині під час заворушень протестувальники викрали танк, що стояв на постаменті, і встигли на ньому трохи покататися, поки їх не затримала поліція. Як виявилося, викрадачі заздалегідь заправили його паливом під покровом ночі, і сподівалися на технічну справність ветерана. І вони не прогадали.

Розробка і створення Т-34 стали важливою віхою в історії танкобудування. Десятки років після цього безліч бойових машин розроблялося на основі цієї моделі, і навіть набагато більш сучасні Т-72 і Т-80 можна з натяжкою назвати дуже-дуже сильно модернізованими версіями танка Т-34.

Одним з конструктивних недоліків моделі Т-34 була вузька оглядова щілина для механіка-водія, яка не забезпечувала належного огляду. В результаті, мехводи часто їздили з відкритим повністю або частково переднім люком, щоб краще бачити, і щільно закривали його тільки в бою.

 

Переглядів: 53 | | Теги: різне
Всього коментарів: 0
avatar