Топ-18 цікавих фактів про асфальт

Асфальтована дорога на півночі Норвегії.Асфальтована дорога на півночі Скандинавського півострова у Норвегії.Асфальт – це липка чорна і напіврідка в'язка маса, що складається переважно з бітуму (від 15 до 75%), природного походження або штучного виготовлення. Утворюється з важких фракцій нафти або їх залишків внаслідок випаровування її легких складових і окислення під впливом гіпергенезу (процеси хімічного і фізичного перетворення мінералів під впливом атмосфери, біосфери і гідросфери).

Дуже часто під «асфальтом» розуміють асфальтобетон, найчастіше суміш асфальту, піску та щебеню, що використовується для будівництва доріг. У цій суміші асфальт відіграє роль сполучної речовини, яка склеює окремі складові.

В наш час асфальтовані дороги бачили всі, але далеко не кожен знає про те, для яких цілей використовували асфальт минулі покоління, чи існує він в природному і первозданному вигляді, і чи можуть закінчитися його запаси.

Цікаві факти про асфальт

У перекладі з давньогрецької мови слово «асфальт» означає «надійний» або «міцний».

Вперше асфальт почали добувати і використовувати в Стародавньому Вавилоні – більше 5 тисяч років тому. Цей матеріал спочатку служив для зміцнення стін будинків та інших будівель. Перша асфальтована дорога з'явилася значно пізніше.

З давніх-давен асфальт також використовували для осмолення судин. Завдяки такому підходу посуд міг прослужити довше, оскільки ставав міцним.

Природний асфальт з Мертвого моря.Природний асфальт з Мертвого моря. Асфальт не був винайдений людиною. Його створила сама природа! На острові Тринідад знаходиться озеро з чистого асфальту рідкої структури. Подібне диво природи можна зустріти у Каліфорнії (США) та Венесуелі.

Найглибше асфальтне озеро в світі – Піч-Лейк (Тринідад). У деяких місцях його глибина досягає 76 метрів. А ви коли-небудь бачили озеро, що складається з гравію, бітуму і різноманітних мінеральних речовин? Природа не перестає дивувати!

З асфальтових озер матеріал поставляється у 50 країн по всьому світу. У їх числі – США, Єгипет, Японія, Індія, Велика Британія та інші. Асфальтове озеро не може перебувати в статичному положенні. Нехай і повільно, але воно рухається.

У 1839 році асфальт був вперше застосований в Російській імперії, куди входила й більша частина нашої України. Будівельний матеріал, забезпечений цією речовиною, знадобився для покриття моста в Санкт-Петербурзі.

Найважчий каток для укладання асфальту важить більше 100 тонн. Сучасна техніка такого типу здатна набрати швидкість до 15 кілометрів на годину, проте будівельники рідко користуються цією можливістю. При укладанні асфальту каток використовує оптимальну швидкість у 3 – 5 км/год.

Бітум – основоположний компонент природного і штучного асфальту. Бітум є аморфним матеріалом, здатним зберегти властивості рідини навіть у твердому стані.

Чистий природний асфальт може плавитися при температурі +20°C. Втім, багато чого буде залежати від складу конкретного асфальту і місця його походження.

Сучасний асфальт складається з щебеню, піску, бітуму і мінеральної суміші. У багатьох державах існують свої відмінні стандарти якості.

На сьогоднішній день не виробляють асфальт з додаванням дьогтю. А ось раніше він служив альтернативою бітуму і був дуже популярний.

У XVII столітті асфальт застосовували художники для створення фарби незвичайного жовтого відтінку. Ця фарба також складалася з масел і воску і відрізнялася вражаючою якістю. Творці були в справжньому захваті від свого винаходу!

При виробництві деяких видів лаку найвищої якості іноді використовується асфальт.

Асфальтозмішувальна установка на асфальтному заводі.Асфальтозмішувальна установка на асфальтному заводі. Івановець, Хорватія. До кінця XIX століття Мертве море називали «Асфальтовим». Замість солі на поверхні водойми плавали величезні шматки природного асфальту. Потім вироблення матеріалу зійшло нанівець.

Навіть гладкий на вигляд асфальт має достатньо шорсткості для оптимального зчеплення автомобільних покришок з дорогою.

Спочатку асфальт застосовувався в Парижі тільки для облагороджування тротуарів. Матеріал вважався дуже дорогим, а тому місцева влада замовляла лише «пробники». Городянам сподобалася така ідея. Незабаром робітникам було оголошено указ продовжити розпочате – асфальтовані дороги швидко увійшли в моду.

У деяких країнах за новими національними стандартами дозволили укладати асфальт навіть при випаданні опадів. Тепер навіть дощ і сніг – не перешкода для майстрів!

 


Переглядів: 81 | Теги: різне

Всього коментарів: 0
avatar