10 цікавих фактів про секонд-хенд

Магазин секонд-хенду

Секонд-хенд (англ. Second hand) в перекладі з англійської означає приблизно «з другої руки». В українських умовах, однак, це словосполучення прижилося у своїй оригінальній англійській версії, і воно в основному стосується магазинів із вживаним одягом, інакше також прозваних «Секонд-хендами».

Тенденція на дешевий одяг із секонд-хенду прийшла до України в 90-х роках XX століття, коли залишки вживаного одягу, спочатку призначеного для благодійних цілей у західноєвропейських країнах, вигідно продавалися в країнах східноєвропейських.

Речі для продажу в магазині Центру повторного використання
Речі для продажу в магазині Центру повторного використання, Гельсінкі, Фінляндія.

Однак «секонд-хенд» – це не тільки одяг, а взагалі будь-яка вживана річ, будь то книга, автомобіль або навіть інформація, отримана не з першоджерела. Треба відзначити, що перший секонд-хенд було організовано в Англії у 1943 році як підтримку французького опору.

Наразі торговці секонд-хендом вже не обмежуються звичайними ринками, з’являються також електронні магазини, а деякі компанії взагалі створюють цілі мережі спеціалізованих магазинів.

Що ж, у багатьох у гардеробі є речі, які вже не хочеться носити. Викидати їх теж шкода, тому що вони як нові, чи в дуже хорошому стані. Вони приречені роками займати місце у шафі і в кращому разі будуть комусь подаровані. На Заході цієї проблеми не існує – одяг та взуття завжди можна продати за невеликі гроші у спеціальні пункти. Потім цей товар потрапляє до спеціалізованих магазинів, де із задоволенням купується як поштучно, так і на вагу.

Найцікавіші факти про секонд-хенд

Індустрія секонд-хенду найбільш розвинена у найблагополучніших країнах світу. До лідерів входять Канада, Сполучені Штати, Німеччина, Великобританія, Нідерланди, Франція. Там у цій галузі зайнято понад 10 мільйонів осіб. Вони працюють у пунктах прийому, сортують та обробляють одяг, упаковують його.



Секонд-хенд – це необов’язково ношені речі. Дуже часто на склади потрапляє зовсім новий одяг із бирками. Трапляються і дорогі брендові речі, вартість яких у бутіках становить сотні доларів.

Всупереч існуючій думці, секонд-хенд – це не одяг для бідних. Це товар, розрахований, насамперед, на ощадливі. Також його споживачі – це ті, хто шукає щось незвичайне і хоче, щоб такі речі були тільки в нього.

Магазин секонд-хенду в Лунді
Магазин секонд-хенду “Erikshjälpen” в Лунді, Швеція.

Серед любителів «секонду» чимало зірок світового рівня. З найбільш вірних шанувальників такого способу набувати обновки, варто зазначити Джонні Деппа, Барбару Стрейзанд, Дрю Беррімор.

Коли кажуть, що речі у магазинах секонд-хенду «європейської якості», то анітрохи не перебільшують. В країнах із високим рівнем життя, звідки приходить цей товар, рідко купують речі з Азії. Тому куртки, сорочки, джинси та черевики пошиті акуратно і з відмінних матеріалів.

Не треба боятися. Перед відправкою на продаж всі речі проходять серйозну санітарну обробку. Тому, безперечно, можна приміряти будь-який одяг, не побоюючись за здоров’я. Щоправда, знезараження надає товару той самий запах «секонду», який вже став легендарним.

Позбавити речі такого запаху можна замочивши їх на кілька годин у воді з додаванням кухонної солі або нашатирного спирту. Буває й так, що «аромат» вивітрюється після доби перебування на балконі.

Книжковий магазин секонд-хенд
Книжковий магазин секонд-хенд в Бельгії.

Всі товари з магазинів секонд-хенду поділяються на декілька категорій. Це сток (абсолютно новий одяг, або взуття), крем (новий або без візуальних слідів зносу одяг), люкс і екстра (одяг і взуття з мінімальним відсотком зносу), перша категорія (не порвані і не брудні речі з малим відсотком зносу або з дефектами пошиття). Є ще дві категорії – друга (значну частину становлять речі непридатні до продажу) і третя (речі дуже поганої якості, часто ганчір’я).

Щоб знайти цікаві чи брендові речі, потрібно добре постаратися. Багато шанувальників «секонду» проводять серед вішалок та примірювальних чимало часу, вишукуючи те, що їх задовольнить. Наметаний погляд завсідника таких магазинів краще розрізняє пристойні товари, ніж око новачка.

До магазинів секонд-хенду часто потрапляють брендові речі з минулих колекцій. Щоправда, знайшовши абсолютно нову сорочку з бутіка, можна засмутитися. Вся справа в тому, що вона, швидше за все, буде єдиного розміру і, можливо, не самого ходового.



Якщо вам сподобалася стаття, будь ласка, поділіться з друзями в соцмережах!

Вам також може сподобатися